معرفی خواص عسل طبیعی چهل گیاه

به سراغ معرفی خواص عسل طبیعی چهل گیاه می‌رویم، عسلی که با خاصیت های زیاد و برای تمام قسمت های بدن ضروری است.

در ابتدای بهار و با شروع گرده افشانی گل‌ها، زنبور های عسل با نوشیدن شهد چهل نوع گیاه مختلف و بردن آن به کندو باعث تولید عسلی با کیفیت، مرغوب و مغذی می‌شود.

امروزه پیدا کردن عسل چهل گیاه طبیعی یکی از بزرگترین دغدغه های دوستداران عسل شده است. شما می‌توانید عسل چهل گیاه ۵۰۰ گرمی طبیعی را از گالری عسل بهار تهیه کنید.

 

عسل چهل گیاه

عسل یکی از محصولات زنبور عسل است که بر اساس منطقه جغرافیایی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اسامی عسل‌ها همواره بر اساس نام منطقه و برخی فاکتور های جزئی می‌باشد اما عسل چهل گیاه همانطور که از اسمش پیداست از ۴۰ نوع گیاه تشکیل شده است و با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و وجود گیاهان دارویی، این عسل سرشار از خواص دارویی نیز هست.

 

خواص عسل طبیعی چهل گیاه

 

  • تقویت کننده مغز و سیستم عصبی

امروزه یکی از مشکلاتی که باعث نگرانی های زیادی شده، استرس زیاد و نگرانی های مداوم است. اگر شما هم در محل زندگی و یا کار خود دچار استرس و اضطراب می‌شوید بهتر است که تا دیر نشده از این محصول استفاده کنید. عسل چهل گیاه با داشتن مواد معدنی همچون آنزیم‌ها باعث می‌شود تا هورمون های مغزی در یک سطح پایدار باقی بمانند.

این شرایط باعث می‌شود تا از استرس‌ها تا حد زیادی کاسته شود و از طرفی مصرف عسل چهل گیاه باعث بهبود سیستم عصبی بدن نیز می‌شود و در درمان بیماری‌هایی مانند میگرن استفاده می‌شود.

  • بهبود دستگاه تنفسی

سرفه کردن یک امر طبیعی در هشداری برای بروز بیماری های ویروسی می‌باشد، گاهی اوقات سرفه های مداوم باعث ایجاد کلافگی می‌شود اما عسل چهل گیاه یکی از محصولاتی است که به دلیل استفاده از شهد گیاهان دارویی هم برای درمان سرفه های پی در پی و هم برای درمان بیماری های ویروسی به کار می‌آید. وجود آنتی اکسیدان های مهم در کنار دیگر ترکیبات باعث شده تا این عسل خواصی هم برای درمان آسم داشته باشد.

  • بهبود سیستم گوارشی

یکی از رایج‌ترین کاربرد های عسل چهل گیاه، استفاده از آن برای درمان بیماری‌ها و مشکلات گوارشی است. وجود آنزیم‌هایی همچون ساکاراز و لیپاز باعث شده تا این عسل برای پاکسازی محیط معده کارآمد باشد. اگر در هضم غذا مشکل دارید و یا ترش کردن و دل درد های مداوم دارید، یکی از راهکارهای درمان آن استفاده از عسل چهل گیاه است. وجود مواد آنتی باکتریایی زیاد در این محصول باعث شده تابه خوبی ناراحتی های دستگاه گوارش را بهبود ببخشد. همچنین می‌توانید از یبوست، ورم معده و نفخ معده به خوبی جلوگیری کنید.

  • جریان خون بهتر

کاهش فشار خون، کنترل کلسترول خون و تصفیه کردن خون از جمله خواص دیگر این عسل برای بدن است. عسل چهل گیاه با داشتن ترکیبات غنی، به بهبود جریان خون و تصفیه کردن آن کمک شایستی می‌کند از این رو استفاده از عسل چهل گیاه برای بیماری های کبد نیز توصیه می‌شود.

 

نتیجه گیری

عسل چهل گیاه با داشتن خواص اعجاب انگیز خود برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خاصیت های بی نظیر به دلیل تغذیه زنبور عسل از چهل گیاه مختلف است که در کشور عزیزمان ایران گیاهان درمانی نیز در بین گیاهان دیگر بسیار دیده می‌شوند. از این رو خواص درمانی و مغذی عسل چهل گیاه، نسبت به دیگر عسل‌ها بیشتر است.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *