خواص عسل برای پوست

عسل طبیعی بهار

گالری عسل بهار محصولات متنوعی مانند  انواع عسل طبیعی بهار نظیر عسل کنار و عسل چهل گیاه، ژل رویال و… را به مشتریان خود عرضه می کند.عسل مایعی شیرین و روان است که بوسیله زنبور عسل یا حشراتی دیگر تولید می شود.زنبور،عسل را از طریق ترشحات شکری که گیاهان تولید می کنند و بوسیله آنزیم های مخصوصی تولید می کنند.

چگالی مخصوص عسل بخاطر تفاوت میزان آب موجود در آن ثابت نیست.عسل با ۱۴ درصد آب موجود در آن دارای ۱.۴۴ سانتی متر مکعب است ولی چگالی موجود در عسل با آب ۲۱ درصد حدوداً ۱.۳۵۵ متر مکعب است.در این میزان از چگالی عسل مواد معدنی متفاوتی از قبیل کلسیم ،فسفر ،گوگرد،پتاسیم،سدیم،کلر و منگنز وجود دارد.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.

معمولا عسل های تیره رنگ مواد معدنی بیشتری نسبت به عسل های با رنگ روشن دارد.میزان درصد مواد معدنی در این میزان از چگالی عسل بسیار شبیه خون انسان می باشد.ضمن اینکه در این چگالی میتوان میزانی از پروتئین و اسیدآمینه نیز وجود دارد.

که بدلیل اسیدی بودن آن احتمال رشد میکروب در آن وجود ندارد.بیشترین میزان اسید در این میزان از چگالی عسل طبیعی اسید گلونیک است که از تاثیر گلوکز اکسیداز بر روی گلوکز تولید می شود.

عسل فاسد نمیشود و حتی میتوان از آن برای جلوگیری از فاسد شدن نیز استفاده کرد بعنوان مثال اگر شاه توت را با عسل مخلوط بکنید وهرچند روز یکبار آن را وارونه بکنید حدود یکسال این شاه توت فاسد نخواهد شد.

اگر بخواهیم چگالی عسل را نسبت به دما در نظر بگیریم ،چگالی آن در دمای ۲۰ درجه سلسیوس تقریبا ۴ است.

خواص درمانی عسل طبیعی بهار

عسل تاثیرات زیادی بر بدن دارد .از عسل برای درمان سرفه،تقویت حافظه، درمان زخم ها،درمان شوره سر استفاده می شود.اگر عسل به همراه مویز سیاه استفاده کنید ناراحتی های گلو و سینه درمان می شود.یکی از مهمترین خاصیت عسل کمک به جذب بهتر دارو یا غذا است.

عسل مهمترین داروی ترکیبی نسخه های پزشک طب سنتی بوعلی سینا است.و سازمان جهانی بهداشت نیز عسل را عامل تسکین دهنده می داند و عاملی که بعنوان غشای محافظتی به درمان سرفه کمک خواهد کرد.

عسل در ادیان مختلف یاد شده برای مثال در قرآن در سوره نحل یادشده و ذکر شده که این ماده خاصیت شفابخشی نیز دارد.و در دین های دیگری چون یهود و انجیل یاد شده اینکه این ماده دارویی هدیه گرانب های طبیعن است.

خصوصیات طبیعی عسل

۱.رنگ

عسل دارای رنگهای مختلفی از روشن تا زردتیره و سیاه می باشد.رنگ آن نسبت به منطقه اصلی گیاه ،تاریخ تولید وشرایط نگهداری آن متفاوت است.عسل تیره اغلب مصارف صنعتی دارد ولی عسل های روشن برای استفاده مستقیم خرید و فروش می شوند.شفافیت عسل به ذرات معلقی چون گرده گیاه بستگی دارد.

۲.شکرک زدن (بلوری شدن) عسل طبیعی بهار

در نواحی معتدل بیشتر عسل ها در دمای معمولی بلوری می شوند.علت آن این است که عسل محلول قندی است که بیش از حد اشباع است .واینکه برخی فکر می کنند علت شکرک زدن عسل تقلبی بودن یا فاسد بودن آن است کاملا اشتباه است.هرچه مقدار آب کمتر و مقدار گلوکز عسل بیشتر باشد شکرک زدن زودتر انجام می شود.ضمن اینکه دما نیز بر آن تاثیر دارد.

۳.چسبندگی عسل

عسلی که تازه تولید شده است چسبنه خواهد بود.که این چسبندگی به میزان آب موجود در آن بستگی دارد.گرم کردن عسل چسبندگی آن را کاهش می دهد.عسل ها از نظر چسبندگی نیز متفاوت هستند.

۴.غلظت عسل

غلظت عسل از غلظت آب بیشتر است .اگر میزان آب موجود در عسل کم باشد عسل دارای چگالی بیشتری خواهد بود.در نتیجه غلظت عسل به چگالی و وزن مخصوص آن بستگی دارد.

۵.کشش سطحی

بدلیل اینکه کشش سطحی عسل پایین است برای جذب رطوبت،ماده ای عالی است.و برای محصولات آرایشی کاربرد دارد.بسته به منطقه ای که عسل تلید شده است میزان کشش سطحی نیز متفاوت است.زیرا این خصوصیت موجب چسبندگی بالا و حالت کف دار در عسل می شود.

۶.گردش نوری عسل

بوسیله گردش نوری یا چرخش صفحه پلاریزاسیون نور پلاریزه می توان ترکیبات مواد آلی موجود در عسل را اندازه گرفت زیرا در گردش نوری عسل که از شهد گل بدست آمده چپ گردان بوده ولی عسلی که از مواد ترشحی شته بدست آمده راست گردان خواهد بود.

۷.چگالی عسل

نسبت وزن هر ماده را در واحد حجم چگالی آن ماده می گویند.چگالی عسل مرغوب و با کیفیت حداقل ۱۱پوند و ۱۲ اونس برای هر گالن است.

۸.وزن مخصوص عسل طبیعی بهار

وزن مخصوص هر جسمی عبارت است از نسبت وزن حجم معین از آن به وزن همان حجم از آب.وزن مخصوص برای عسل درجه یک دارای وزن مخصوصی برابر با ۱.۴۱۲۹ است.چگالی و وزن مخصوص با وزن کردن حجمهای مشخص تعیین شده یا از طریق رطوبت سنج مشخص می شود.

دو ویژگی چگالی و وزن مخصوص بر اساس درجه حرارت و درصد رطوبت عسل تغییر خواهد کرد.ولی بطور کلی در دمای ثابت رطوبت عسل بیشتر شود وزن مخصوص ،چگالی،درصد ساکاروز و گردش نوری کمتر خواهد شد.یکی از روش های تعیین کیفیت عسل از طریق تعیین چگالی آن است بدین صورت که در یک ظرف کوچک ۱۰۰ گرم آب وزن کنید و در ظرف مشابه همان حجم عسل بریزید و آن را نیز وزن کنید از تقسیم وزن عسل به آب وزن آب چگالی را بدست می آورید.که میزان رطوبت لازم برای عسل مرغوب در ایران ۲۰ درصد تعیین شده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *